Barangolások az Alföldön

Az Alföldi Kéktúra

Az Alföldi Kéktúra

Az Ecsegfalva - Dévaványa túra

2017. szeptember 12. - BEFŐZDE

Sziasztok!

Az Ecsegfalva-Dévaványa túrára 2017.09.10-én került sor. Reggel gondoltam eggyet és elindultam. Sikerült gyorsan letudni, igaz a táv sem volt túl hosszú. Cca. 15 km, ráadásul láttam már néhányszor az útba eső látnivalókat, így ez sem lassított.

Ecsegfalvát az előző részben egy kicsit bemutattam. Egy kicsi település, de szellőssége miatt (és az emberek miatt is) nekem mindig is tetszett. Régebben egyébként tanyák elszórt csoportja volt, később rendeződött faluvá (vagyis muszáj volt rendeződnie).

Legnevezetesebb épülete a temploma a Jézus Szíve templom.

image003balai_hid.jpg

A templomot közelről nem néztem meg most, csak messziről fényképeztem le.

Ecseget elhagyva a főútról hamarosan le kell térnünk balra. Tábla is jelzi az útírányt, nem lehet eltéveszteni. Az út ezután földúton vezet tovább.

image001balai_hid.jpg

 

image002balai_hid.jpg

Ecsegfalva a távolból

Utunk során sok növénnyel lehet találkozni, de az állatvilág sem elhanyagolható, bár túl sok mindent nem találtam. Viszont a fecskék vadászatát el lehet bámulni egy ideig.

image004balai_hid.jpg

image005balai_hid.jpg

Gyalogbodza (Sambucus ebulus)

Szeretem a bodzát. Ugyan ez nem ugyanaz, mint a Fekete bodza (Sambucus nigra), de azért szép látványt tud nyújtani. Csak ne lenne olyan büdös (főleg virágzáskor).

image006balai_hid.jpg

Úgy néz ki, hogy területen volt nem túl rég egy nagy vihar. Gyorsan elérjük a letört ágakat, kitört fákat. Sajnos elég jelentős részen így néz ki a terület. Annyira, hogy sikerült is elnézni egy lekanyarodó utat, ahol menni kellett volna (és nem csak nekem, hanem egy kollégának is, akivel menet közben összefutottunk. Így az út bevezetett a túzokneveldébe. Mindenesetre korrigáltuk kicsit az útvonalat, de odaértünk a célunkhoz.

image008balai_hid.jpg

image009balai_hid.jpg

A túzoknevelde

image010balai_hid.jpg

A környék térképe

Innen kikanyarodva (nem keresgettük az utat amit mindketten elvétettünk) ismét a pusztába értünk. A Réhelyi látogatóközpont közelében bivalyok legeltek, pihentek.

image011balai_hid.jpg

image012balai_hid.jpg

Sokszor láttam bivalyt. Testközelből is, de azért mindig elámulok rajtuk, szép állatok.

 image013balai_hid.jpg

Virágzott a pettyegetett őszirózsa (Aster sedifolius). Kicsit később látványosabb lett volna, de sok virág volt már most is. Egyébként védett növény, bár ezen a területen sokszor tömeges.

image014balai_hid.jpg

A Réhelyi látogatóközpont a távolból

image015balai_hid.jpg

A láogatóközpont mellett lévő kilátótorony. Itt fordul az utunk Dévaványa felé

image016balai_hid.jpg

Mi az eltévedés ellenére bementünk a látogatóközpontba. Igaz hátulról, de ez nem hiszem, hogy számítana. Egy galambdúcot már régen kinéztem magamnak a tanyámra. Még várat magára, de legalább már asztalosnak meg tudom mutatni mit is szeretnék.

image017balai_hid.jpg

image018balai_hid.jpg

Szürkemarhák a központban.

image019balai_hid.jpg

image020balai_hid.jpg

image021balai_hid.jpg

Még éppen virágzott a sziki kocsord  (Peucedanum officinale). Nagyrészt már elvirágzóban

 image022balai_hid.jpg

Dévaványa tornya a távolból.

Jelzem az útvonalon van egy állattartó tanya. Két kutyával. Sikerült túlesnem az első kutyatámadáson, bár szerencsére a kutya jobban megijedt, mint én. Azért nem bántam, hogy a nagy kaukázusi meg volt kötve.

image024balai_hid.jpg

Dévaványára beérkezve.

 image025balai_hid.jpg

A vasútállomás a pecséttel. A pecsét az állomáson a váróban van.

 

Jó utat mindenkinek és Jó szerencsét.

 

giligan_logo_design002-2.jpg 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alfoldikektura.blog.hu/api/trackback/id/tr6012821486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása